PŘÍŠERNĚ DRAHÁ INKLUZE, KTERÁ NEFUNGUJE

19. říjen 2025 | 08.52 |
blog › 
PŘÍŠERNĚ DRAHÁ INKLUZE, KTERÁ NEFUNGUJE

JEN STRUČNĚ K TOMUTO TÉMATU, NEMÁM ZÁJEM PSÁT PŘÍŠERNĚ DLOUHÝ ČLÁNEK.

MNOHO LIDÍ VŮBEC NETUŠÍ, CO TO INKLUZE JE, TAKŽE NA ÚVOD CITÁT
ZJINÉHO ČLÁNKU

BUDU CITOVAT
Z JINÉHO ČLÁNKU

////////////////

Jak vypadá inkluze v praxi?

Inkluzi využívají rodiče s dětmi, které mají zrakové, sluchové nebo tělesné postižení, děti s kombinovanými vadami, autismem, vadami řeči, s mentální poruchou nebo sociálním znevýhodněním. A samozřejmě také děti s výrazným talentem a nadáním.

Projekt Inkluze do škol je financovaný z Evropského sociálního fondu. K inkluzi v českém školství vedl vládu také fakt, že Česká republika patřila k zemím s nejvyšším počtem dětí, které navštěvovali speciální školy. Rodiče znevýhodněných dětí neměli možnost volby. Díky inkluzi si však mohou sami vybrat, zda chtějí, aby jejich dítě chodilo do klasické školy, nebo dají přednost speciální výuce.//////////////

S

ZDROJ -


KURVA,PROČJEODKAZ
PO VLOŽENÍ OZNAČENÝ?
PŘEPSAL SEM JEJ DO
VODOROVNUČAROU
www.emimino.cz/clanky/inkluze-ve-skolach-vyvolava-radu-otazek/

REALITA

FAKTA JSOU TAKOVÝ, ŽE UČITEL, KTERÝ BYL VZDĚLÁVÁN
JAKO UČITEL
NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE,
NEBYL VZDĚLÁVÁN,
JAK UČIT DĚTI S TĚŽKÝM MENTÁLNÍM POSTIŘENÍM,
TAKŽE TO NEUMÍ.

NAPROTI TOMU NA SPECIÁLNÍCH ŠKOLÁCH BYLY SPECIÁLNÍ UČITELÉ
SE SPECIÁLNÍM ZAMĚŘENÍM - TAKŽE ANO, MĚLI VYSTUDOVANÉ NĚCO JINÉHO, NEŽ UČITEL É NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE.

PŘIČEMŽ ASISTENTI PEDAGORA, KTERÝCH JE DNES VE ŠKOLÁCH, DÍKY INKLUZI, HROMADA, NEMAJÍ VZDĚLÁNÍ Z PRAVIDLA ŽÁDNÉ.

PŘED ZAVEDENÍM INKLUZE ŽÁDNÍ ASISTENTI PEDAGOGA NEBYLI.
NORMÁLNÍ ŠKOLY JE NEPOTŘEBOVALY
A SPECIÁLNÍ ŠKOLY MĚLY VELMI MALÉ TŘÍDY.

S

DALŠÍ VĚC JE
- JAK VYPLÝVÁ Z TEXTU VÝŠE-
ŽE RODIČOVÉ SI URČUJÍ, KAM CHTĚJÍ SVÉ DĚTI POSÍLAT.
OPRAVDU BY O TOM MĚLI ROZHODPOVAT RODIČE?
NEMĚLO BY SI O TO, ROZHODOVAT DÍTĚ SAMO?

JÁ ZASTÁVÁM NÁZOR, ŽE DÍTĚ SAMO BY SI MĚLO URČIT, DO JAKÉ ŠKOLY CHCE CHODIT.

ANO, UŽ SLYŠÍM PINDAT TY IDUOTY, ŽE DÍTĚ NENÍ DOST VYZRÁLÉ NA TO, ABY SE SPRÁVNĚ ROZHODLO, JAKÁ ŠKOLA,
JE PRO NĚJ NEJLEPŠÍ.
TY SAMÉ IDIOTY, KTEŘÍ TVRDÍ, ŽE JE DÍTĚ NAOPAK DOST VYZRÁLÉ NA TO, ABY V PĚTI SEDI OSMI LETECH ERUDOVANĚ A ZASVĚCENĚ ROZHODLO O TOM, JAKÉ CHCE POHLAVÍ, A OKAMŽITĚ ZAPOČALO HORMONÁLBÍ LÉČBU.

VLASTNĚ JE TO STEJNÉ JAKO VE ŠKOLE, KDE SE OBTÉŽNÉ UČIVO POVAŽUJE ZA JEDNODUCHÉ, A
JEDNODUCHÉ UČIVO POVAŽUJE ZA OBTÍŽNÉ.TEDˇNĚCO Z PŘÍSPĚVKŮ POD ČLÁNKEM, NA KTERÝ
JSEM SE ODKÁZAK

//////////////////////////
NĚJAKÁ MAKULKA
/

29.3.19 08:57

Neřekla bych, že finance jsou tou hlavní nevýhodou inkluze. Tou je nedotaženost celého projektu - jednak absolutní neproškolenost pedagogů, absence speciálního pedagoga ve škole, kde jsou děti integrovány (inkludovány) a také to, že prostě ne pro každé dítě je pobyt ve třídě s 28 žáky přínosný a nebo vůbec snesitelný. Coby speciální pedagog a psycholog nechápu redukci speciálních škol, které byly pro dítě s nějakým závažnějším handicapem v podstatě jednou možností, jak se něco naučit. Dítě s nízkofunkčním autismem, které nemluví a je stresováno hlukem a přemírou podnětů, prostě bude lépe fungovat ve speciální třídě, kde je 6 žáků, vyučuje ho speciální pedagog spolu s proškolenými asistenty za použití řady speciálních pomůcek. V běžné třídě si takové dítě docházku jen "odsedí" a po 9 letech odejde jako nepopsaný list. To je fakt, který chápe i má šestiletá dcera. Samozřejmě, jsou děti, které s pomocí běžnou školu zvládají, ale takové měly možnost se v ní vzdělávat už před lety (to, že byl vždy problém se získáním a financováním asistenta, je bohužel také fakt).

/

S

A MARTINKA 36 K TOMU V KOMENTÁŘI PÍŠE
/

31.3.19 12:41

Inkluze tak jak je prováděná v ČR děti poškozuje, a finanční náklady jsou nepřimeřeně vysoký. A to jsou jednak náklady na platy assitentů nálkady na platy politických neziskovek které prosadili inkluzi a školí učitele, zvýšené náklady na platy učitelů kteří jsou demotivování ze stavu českého školství a jedinej zpusob jak je přesvědčit aby vydrželi když je stát jsou peníze a to má negativní vliv na kvalitu vzdělávání. Ten článek je manipulativní na fotce je tělesně postižené díte které je možné vzdálávat normálně. A jsou tam manipulativní tvrzení jako K inkluzi v českém školství vedl vládu také fakt, že Česká republika patřila k zemím s nejvyšším počtem dětí, které navštěvovali speciální školy. Které ale nezminují že česká republika mněla proti ostatním státúm které inkludovali děti nejmenší počet negramotných. Jak funguja takhel mafie bylo popsáno v tomto článku https://vlkovobloguje.wordpress.com/...oje-chandra/

/S


-A DALŠÍ
KOMENTÁŘ,
POD ČLÁNKEM, NA KTERÝ SEM ODKAZOVAL

PODOTÝKÁM, ŽE INKLUZE NENÍ MOJE OBLÍBENÉ TÉMA, ALE MUSÍM O NÍ PSÁT, PROTOŽE VĚTŠINA LIDÍ VŮBEC NETUŠÍ CO TO JE.
NEMAJÍ DĚTI, A SNADNO SI NECHAJÍ NAKECAT, ŽE JE INKLUZE NĚCO SUPER.

/

1137
31.3.19 16:21

To je teda masírka. Jsem z oboru, dokonce ze speciálního školství a denně se setkávám s tím, jak v jednotlivých školách v regionu inkluze prostě nefunguje. Ať si to frajeři z neziskovek přijdou zkusit před tabuli! Stačí jediné dítě s poruchou chování a tak rozhasí třídní kolektiv, že si to neumíte představit. V tomto případě o toleranci fakt nelze mluvit. Nehledě na to, že asistent ve třídě prostě ruší, ať si říká kdo chce, co chce. A setkávám se i s tím, že učitelé se v rámci inkluze bojí známkovat inkludované žáky spravedlivě, proto ke mně příchozí třeťák sice nezvládá psací abecedu a nemá pŕedstavu o čísle, ale pyšní se na výzo jedničkami odshora až dolů. Nojo... nejsou jedničky jako jedničky. Jsem zarytý zastánce speciálního školství, protože ve své vlastní praxi vidím, že inkluze prostě nefunguje! Není to přínosem! Howgh. Mám zas tlak 250/200.

/-

S


-TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTAHLE UŽ TU BYLA
,
TROCHU SEM ZKOMOLIL JEJÍ JMÉNO
-

/

10
31.3.19 18:05

Jsem taky z oboru (viz první příspěvek). A kolem sebe mám jen lidi z praxe, kteří inkluzi v takovémto podání, jak právě probíhá u nás, neschvalují. Zajímalo by mě, kdopak jim to na ministerstvu radil... :-) Stále se míchají dohromady dvě skupiny žáků - 1) děti s dyslexií, tělesným handicapem, hraniční inteligencí (mezi normou a retardací), kteří za kvalitní podpory můžou v běžné třídě normálně fungovat, s 2) dětmi, které mají závažnější mentální postižení, nízkofunkční autismus s mentální retardací, k tomu poruchu chování a spoustu fobií - ty samozřejmě budou lépe prosperovat ve speciální škole. A proč? Ve spec. třídě bude méně žáků (4 - 12 podle stupně a druhu postižení), bude je vyučovat proškolený spec. pedagog s praxí, budou mít k dispozici speciální pomůcky a HLAVNĚ: budou mít uzpůsobené osnovy podle toho, co jsou schopni zvládnout a co POTŘEBUJÍ k životu zvládnout. Dítěti, které se neumí obléct ani se samo najíst, a to ne proto, že má ochrnuté ruce, ale proto, že na to intelektem nestačí, je opravdu úplně k ničemu vysedávání ve třídě mezi dětmi, které se učí počítat zlomky. Dříve se do takových dětí 10 let hustily základy - jak se obléct, jak se najíst, jak si po sobě uklidit, ty schopnější se pak učily i základy čtení, psaní apod. Dnes takové dítě v běžné škole? Domyslete si sami. Po 9 letech školní docházky je odkázáno na trvalou asistenci a z toho, co se mělo naučit, neumí nic. Pokud vnímá spolužáky a jejich výkony, cítí se mezi nimi jako looser. Stále se neumí o sebe postarat, protože to se samozřejmě na základce neučí, stále neumí počítat zlomky, protože na to intelektem nestačí. Co se týká sociálního začlenění - vážně si někdo myslí, že zdravé, byť sebeempatičtější dítě bude udržovat konverzaci a hrát si s dítětem, které nemluví a jeho hra spočívá v olizování autíček a nepřetržité fascinaci sledováním kuličkové dráhy? O tom, co nastane, až budou v sedmičce coby 13letí ani nemluvím. V našem malém městě zrušili speciální (rozuměj zvláštní) školu. Pokud rodiče nechtějí nebo nemohou vozit své postižené dítě do 30 km vzdáleného města, musí ho zapsat na běžnou základku (byť pro něj chtějí to nejlepší - a to je speciálka s odborníky). Jsem přesvědčená o tom, že budoucnost mi dá za pravdu v tom, že toto prostě bylo špatně. Odskáče to ale jedna generace dětí.

Příspěvek upraven 01.04.19 v 10:24

/-S

-

/-VČS


-/

Anonymní
31.3.19 23:45

Take nejsem zastancem inkluze, myslenka je to dobra, ale v praxi to bohuzel nefunguje. Ma znama ma dite s mentalni poruchou a do prvni tridy mu zaridila asistenta. Ten se ale venoval tomuto diteti jen obcas a chodil pomahat i do jinych trid v dobe, kdy melo toto dite narok na jeho pritomnost a pomoc. Dopadlo to hrozne, dite se zacalo hidne zhorsovat a stiznosti matky byly zamitnuty s tim, ze budou dale asistenta vyuzivat i jine deti. kluk se zacal i hur chovat a jeho matka se dohodla se skolou na domacim vzdelavanim. :zed: skola tvrdi, ze na specialni skolu je moc inteligentni, tak ho tam take nechteji dat a dopadlo to tak, ze se vzdelava doma s matkou a pristi rok se uvidi 8o

Jsem lektorka anglictiny a pred lety jsem ucila jako zaskok na zakladni skole. Jedna trida, kterou jsem ucila byla trida deti s poruchami uceni. Ucit v teto tride bylo za trest. Tyto deti, slo o sedmou tridu, vyuka vubec nezajimala. Mnohe z techto deti nemelo velke poruchy uceni, ony spise mely "papir” a s nim i mnoho ulev, takze proc by se mely snazit. vedeni skoly jsem opakovane zadala o zdravotni informace o techto detech, abych vedele, ktere dite je dyslektik, ktere ma adhd a pod. A mohla jsem zohlednovat pri hodnoceni pouze jejich poruchu, tyto informace jsem vsak nedostala, takze jsem mohla jen hadat. jednou, kdyz tyto deti v hodine zlobily, jsem jim dala delsi ukol, abychom se nekam posunuli. maminka jednoho ditete, ucitelka, si stezovala a ja sla kvuli tomu k reditelce (ukol byl dva listy v pracovnim sesite)
Take se mi stalo ze jiny dyslektik, ktery se neumel naucit ani slovicka si stezoval tridni, ze dnes nemuze psat test, protoze je mu uzko, tridni za mnou prisla, at ho osvobodim. Napise si ho priste- tridni mi predem vysvetlila, ze prisla maminka do skoly a ze si nepreje, aby syn dostal dalsi petku, tak at to zaridim, aby ji nedostal- at si treba necha otevrenou ucebnici a opise to z ni.

Příspěvek upraven 01.04.19 v 11:2/5

NO, JÁ NEJSEM ČLOVĚK, KTERÝ BY CHTĚL DĚTEM DĚLAT TEROR
A ROZDÁVAT JIM PĚTKY
- NICMÉNĚ SI KLADU OTÁUKU, JAKÝ SMYSL MÁ VÝUKA ANGLIČTINY NEBO ČEHOKOLIV PRO KOHOKOLIV,
KDO SE NENAUČÍ VŮBEC NIC-
DLE MÉHO JE TO PLÝTVÁNÍ FINANCEMI.

ČLÁNEK, NA KTERÝ SEM ODKÁZAL, A ZE KTERÉHO SEM KOPÍROVAL KOMENTÁŘE, JSEM NIJAK ZVLÁŠT NEVYBÍRAL, PROSTĚ
SEM VZAL TO, CO MI VYHODIL VYHLEDÁVAČ.
duckduckgo.com/PŘESTOŽE SAMOTNÝ ČLÁNEK PÍŠE O INKLUZI S NADŠENÍM, TEDY NEMOHL NIJAK
PSYCHOLOGICKY
OVLIDNIT KOMENTÁŘE POD ČLÁNKEM
,
TAK KOMENTÁŘE POD ČLÁNKEM NIKTERAK RADOSTNÉ NEJSOU.ULOŽIL SEM STRÁNKU ZDROJE, KDYBY NÁHODOU VE ZDROJI
NEBYLA V BUDOUCNU K DISPOZICI, IKDYŽ SI MYSLÍM, ŽE JSEM Z TAMA PŘEPSAL JIŽ VŠE DŮLEŽITÍ.
/

Saving page https://www.emimino.cz/clanky/inkluze-ve-skolach-vyvolava-radu-otazek/ Done!

KL


NAKONEC
JE Z TOHO TEDY DLOUHÝ ČLÁNEK, ALE NÉ KVŮLI MÝM VLASTNÍM TEXTŮM.
JAKO, JAK MOC TRPÍ UČITELÉ,
NIKDY SEM NEMĚL VZTAH K UČITELŮM;
ALE VADÍ MI TO, JAK MOC TRPÍ DĚTI, PROTOŽE K NIM MÁM VZTAH
A TVRDÍ SE, JAK JE TO PRO DĚTI ÚŽASNÉ,
ALE TO NENÍ PRO DĚTÍ ÚŽASNÉ!
A NEJENOM TO NENÍ PRO DĚTI ÚŽASNÉ, ALE NENÍ TO PRO NĚ ANI TROCHU DOBRÉ!

INKLUZI ZAVEDLA VLÁDA SOCIÁLNÍ DEMOKRACIE BOHUSLAVA SOBOTKY
A PODLE MĚ, JE TO DŮVODM PROČ ZTRATILI ČÁST SVÝCH VOLIČŮ.
ANO, INKLUZÍ VOLIČE NEZÍSKALY, ALE NAOPAK ZTRATILY,
SAMOZŘEJMĚ TO NEBYL JEDINÝ DŮVOD, PROČ ZTRATILY VOLIČE

Zpět na hlavní stranu blogu

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář