S
Z WIKI/
Pravicová politika je považována za protipól levicové politiky a levo-pravé politické spektrum je nejběžnějším politickým spektrem.[16] Pravice zahrnuje sociální a fiskální konzervativce[17][18][19] a také pravicové libertariány. Termíny "pravice" a "pravicový" se různě používají jako pochvalné nebo pejorativní výrazy označující neoliberální, konzervativní a fašistické ekonomické a sociální ideje.[20]
Pojmy pravice a levice vznikly na konci 18. století v období Velké francouzské revoluce, kde při jednání generálních stavů zasedali zastánci starého řádu (reakční a monarchističtíaristokraté – Feuillanti) napravo, přívrženci nového řádu (třetí stav a radikálové – Montagnardi) nalevo a nevyhranění uprostřed.[21]
Mezi českou laickou veřejností dochází k častému nepochopení pojmu pravice, které spočívá v jeho ztotožnění s definicí pravicového liberalismu (tedy snahou o menší stát, podporu podnikání a nízké daně).[22] V tomto laickém pojetí, které vychází z české politické situace v 90. letech, tak dochází k redukci pojmů pravice a levice ryze na ekonomický program.[22] Již v době vzniku uvedeného dělení byl však klíčový jak ekonomický, tak zároveň kulturní rozměr; v posledních desetiletích je pak ve světě mnohem důležitější právě rozměr kulturní, zatímco k ekonomickému se již tolik nepřihlíží.[22]/_
JÁ OSOBNĚ POJMŮM PRAVICE A LEVICE DLOUHODOBĚ NEROZUMÍM, TEDY NEPODLÉHÁM ILUZÍM, ŽE JE TO TO ČI ONO, PROTOŽE NA DOTAZ BYCH PROSTĚ ŘEKL , ŽE GĚM POJMŮM MNEROZUMÍM, A LOGICKY TAK ANI PRAVICI ANI LEVICI NEFANDÍM, KDYŽ TĚNTO POJMŮM NEROZUMÍM
/
Následující postoje jsou obvykle spojovány s pravicovou politikou.
Pravicová politika zahrnuje v různé míře odmítání některých rovnostářských cílů levicové politiky a tvrdí, že sociální či ekonomická nerovnost je přirozená a nevyhnutelná nebo že je pro společnost prospěšná.[23] Pravicové ideologie a hnutí se zasazují o společenský řád. Původní francouzská pravice se nazývala "strana pořádku" a zastávala názor, že Francie potřebuje silného politického vůdce, který by udržoval pořádek.[24]
Konzervativní britský badatel R. J. White, který odmítá rovnostářství, napsal:/S
/"Lidé jsou si rovni před Bohem a zákony, ale nerovni ve všem ostatním; hierarchie je řádem přírody a privilegia jsou odměnou za čestnou službu."/
JE TO PROTIMLUV, PROTŽE JAKMILE NĚKOMU UDĚLUJI PRIVILEGIA, TAK UŽ NEMOHU TVRDIT, ŽE JSOU SI ROVNI PŘED ZÁKONEM, PROTOŽE PRIVILEGIA JSOU SOUČÁST ZÁKONU.S
/Americký konzervativec Russell Kirk rovněž odmítl rovnostářství jako vnucování stejnosti a prohlásil: "Lidé jsou stvořeni různí a vláda, která tento zákon ignoruje, se stává vládou nespravedlivou, protože obětuje ušlechtilost průměrnosti."[25] Kirk považoval za jeden z "kánonů" konzervatismu zásadu, že "civilizovaná společnost vyžaduje řády a třídy."[26] Italský badatel Norberto Bobbio tvrdil, že pravice je ve srovnání s levicí nerovnostářská, neboť rovnost je podle něj relativní, nikoli absolutní pojem.[27]/NECHÁPU
S/
Pravicoví libertariáni odmítají kolektivní nebo státem vnucenou rovnost, protože podle nich podkopává odměnu za osobní zásluhy, iniciativu a podnikavost.[25] Takto vnucená rovnost je podle nich nespravedlivá, omezuje osobní svobodu a vede ke společenské uniformitě a průměrnosti.[25]/NO
CO TO JE SPRAVEDLNOST? PRAKTICKY JE TO ZCELA VYPRÁZDNĚNÝ POJEM, PROTŽE SPRAVEDLNOSST JE TO, CO SI KDO JEN TAK OD BOKU URČÁ A JE DOST MOCNÝ NA TO ABY TO PROSADIL./
Podle názoru filozofa Jasona Stanleyho v knize How Fascism Works (Jak funguje fašismus) je "politika hierarchie" jedním z charakteristických znaků fašismu, který odkazuje na "slavnou minulost", v níž příslušníci právem dominantní skupiny seděli na vrcholu hierarchie, a snaží se tento stav obnovit.[28]
S
PŘESKOČÍM NA WIKI
/V evropských dějinách existovala silná kolektivistická pravicová hnutí, například v sociální katolické pravici, která projevovala nepřátelství vůči všem formám liberalismu (včetně ekonomického liberalismu) a historicky prosazovala paternalistickou třídní harmonii zahrnující organicko-hierarchickou společnost, kde jsou chráněni pracující, zatímco třídní hierarchie zůstává zachována.[35]/
NENÁVIDÍ VŠECHNY FORMY LIBERALISMU = NENÁVIDÍ SVOBODU
OD CÍRKEVNÍCH PÁPRDŮ ME TO VLASTNĚ NEPŘEKVAPUJE, TO JSOU A VŽDY BYLI TO NEJVĚTŠÍ PSYCHOPATÉ
PROTI LIBERALISMU= NESMÍŠ SI ANI UPRDNOUT
TO ALE NIJAK NESOUVISÍ S DNEŠNÍM PŘEKRUCENÝM LGBT HNUTÍM,
KTERÉ DALO ROVNÍTKO MEZI LGBT
SEXUÁLNÍ A ÚCHYLNOU SVOBODOU A SVOBODOU JAKO TAKOVOU,
TEXY POKUD BUDETE NÁSILNĚ NAOČKOVÁNÍ SMRTÍCÍ VAKCÍNOU, TAK Z POHLEDU LGBT LIBERTY JE VŠECHNO V POŘÁDKU, TOTALITA JE PRO NĚ V POŘÁDKU, STAČÍ, KDYŽ SI MŮŽETE VYBRAT POHLAVÍ A PODOBNÉ BLBOSTI A TY BLBOSTI JSOU PRO NĚ VEŠKERÁ SVOBODA
S
/ne bo rozklad společenských tradic či hierarchií, které jsou pro společenský řád nezbytn/
S
/V moderní době se pro označení laissez-faire kapitalismu někdy používá výraz "pravicový". V Evropě uzavírali kapitalisté spojenectví s pravicí během svých konfliktů s dělníky po roce 1848. Ve Francii lze podporu kapitalismu ze strany pravice vysledovat až do konce 19. století.[24] Takzvaná neoliberální pravice, kterou zpopularizovali americký prezident Ronald Reagan a britská premiérka Margaret Thatcherová, kombinuje podporu volného trhu, privatizace a deregulace s tradiční pravicovou podporou společenského konformismu.[9]Pravicový libertarianismus (někdy označovaný jako libertariánský konzervatismus nebo konzervativní libertarianismus) podporuje decentralizovanou ekonomiku založenou na ekonomické svobodě a za nejdůležitější druhy svobody považuje vlastnická práva, volný trh a svobodný obchod. Politický teoretik Russell Kirk se domníval, že svoboda a vlastnická práva jsou vzájemně propojeny.[26]/S
/
Pravicová politika obvykle obhajuje hierarchickou společnost založenou na přirozeném právu nebo tradici.[6][7][8][9][10][23]
Tradicionalismus prosazovala skupina univerzitních profesorů ve Spojených státech (v populárním tisku označovaná jako "noví konzervativci"), kteří odmítali koncepty individualismu, liberalismu, modernity a společenského pokroku./
JÁ JSEM ZASTÁNCEM INDIVIDUÁLNÍCH PRÁV, INDIVIDUÁLNÍ SVOBODY
, COŽ NEZNAMENÁ LGBT NESMYSLY
_
Z POHLEDU LGBT _ KOMUNIT
SVOBODA NAOPAK ZAČÍNÁ I KONČÍ LGBT NESMYSLY A NIC JINÉHO JE NEZAJÍMÁ.
S
/Místo toho se snažili prosazovat to, co označovali za kulturní a vzdělanostní obnovu. Chtěli oživit zájem o koncepty, které tradicionalisté vnímali jako pravdy přetrvávající od věků k věkům vedle základních institucí západní společnosti, jako jsou církev, rodina, stát a podnikání.[37]/ JE ZVLÁŠTNÍ, ŽE DNES JE TO PRÁVĚ CÍRKEV, KTERÁ PROPAGUJE LGBT NES
NESMYSLY,
TEDY JE TO PRÁVĚ CÍRKEV, KTERÁ BOŘÍ TRADICE.
NICMÉNĚ CÍRKVI STAČÍ TA ČÁST TRADIC, KTERÉMU SE ŘÍKÁ AUTORITÁŘSTVÍ.